De grootste problemen in kaart, ... en nu?

In de praktijk komen we de volgende situatie vaker tegen: de grootste problemen zijn op de één of andere manier in kaart maar het aanpakken van deze problemen door effectieve tegenmaatregelen blijft uit.

Herken je het: de échte verbetering vlot niet?

Met een

-waardestroomanalyse in een fysiek proces,

-een informatiestroomanalyse in een kantoor/digitaal proces

al dan niet ondersteund met een analyse gebaseerd op data mining (dat kan zeker van toegevoegde waarde zijn!), zijn de belangrijkste problemen in kaart gebracht maar de verbetering op deze problemen vlot niet.

Leer PDCA verbeteren met effectief teamwork

Als de noodzakelijke focus er al is ontbreekt het vaak aan competenties qua tools maar zeker ook qua effectief teamwork om de ook nodige effectieve verbeterteams aan de slag te krijgen.

Het leren om in teamverband, gestructureerd volgens de PDCA-methode die Professor Deming ons ooit leerde, problemen te doorgronden, de bronoorzaken te achterhalen en effectieve tegenmaatregelen te implementeren, geborgd en wel, is geen sinecure.

Met de opleiding van Lean Belts in je organisatie zet je een eerste stap in de richting van een continu verbeterende organisatie die met een vast ritme gedurende ieder jaar verbeteractiviteiten uitvoert en verbeterresultaat realiseert met waarde voor de klant, voor de medewerkers, én de portemonnee!